Акафист богородице от бед страждущих. Чудотворная икона божией матери "избавление от бед страждущих"

Образ Божией Матери, именуемый «» прославился далеко за пределами Арзамаса. Началось всё с того, как в 1997 году в Свято-Николаевский женский монастырь две жительницы Арзамаса принесли икону, точнее сказать, тёмную доску, которую одна из них нашла у себя в сарае. Тогда трудно было сказать, икона ли это вообще, так как понять, что на ней изображено было не возможно. Очевидно, поэтому сестры монастыря отнесли ее в запасник, где хранились непригодные для храма иконы.

Однажды настоятельница монастыря игуменья Георгия (Федотова), разбираясь в запаснике, повелела эту икону поместить в рамочку, повесить в храме и молиться перед ней Пресвятой Богородице. И насельницы обители стали обращаться к Царице Небесной перед этим образом, прося помощи в различных своих нуждах.

Вскоре на совершенно почерневшей доске появилось светлое пятнышко, будто солнечным лучом высветившее небольшую овальную часть иконы – шею Матери Божией и ручку Богомладенца.

В середине лета 2000 года икона начала интенсивно обновляться, будто кто-то незримый тонкими слоями снимал черноту: появились лики Богородицы и Спасителя. Вот только название иконы разобрать, не удавалось.

Как-то в Никольский монастырь приехала одна рижская монахиня. Увидев икону, она с радостью сказала, что её чистят ангелы, и предположила, что это образ Божьей Матери, именуемый «». Тогда никто из сестёр не предал этому значения и вспомнили они эти слова только летом 2001 года, когда очистилась надпись.

После того, как число паломников, приходящих к этой иконе, стало увеличиваться, в монастыре было принято решение перенести её в более доступное место. Сестры, переносившие икону, заметили, что красочный слой иконы практически осыпался - образ Пресвятой Богородицы источает само дерево.

Каждую неделю, кроме Великого поста, пред иконой Богородицы, инемуемой «Избавление от бед страждущих» в монастыре читается акафист. Зафиксировано множество чудес по молитвам перед иконой Божией Матери, именуемой «Избавление от бед страждущих». В монастыре есть тетрадь, куда прихожане записывают свои истории чудесного избавления от недугов и бед. Кроме этого, ежегодно в обитель приходит около 3000 писем с просьбами помолиться перед этой иконой.

Икона Божией Матери, именуемая «Избавление от бед страждущих» хранится в Свято-Николаевском женском монастыре города Арзамаса.

Рассказы паломников и монахинь Свято-Николаевского женского монастыря

Если монахинь монастыря спрашивают паломники, какой иконе помолиться при семейных неурядицах, болезни, жилищных проблемах, предсудебных делах, у них один ответ — перед этим образом Божией Матери. И никто не уходит от иконы неутешенным, необрадованным, неуслышанным. Не исполняются только те просьбы, что вредят спасению нашей души. А случаи чудес, описанные в книжке с акафистом, поразительны.

По воспоминаниям инокини Надежды, несшей послушание у чудотворной иконы в первые годы, тогда ещё не велась тетрадь с записями чудес. И она запомнила случай, произошедший с ветераном войны, имевшим пулю внутри лёгких. Приводятся слова его близких о том, что бывший фронтовик «читал акафист ежедневно (не исцеления ради, а по любви к Матери Божией). Через два месяца пуля вышла через образовавшийся нарыв. Он вынул её своими руками». Также говорится о чуде воскресения мертвого, который безнадежно болел раком, — некрещеного, умершего и воскресшего в больнице города Москвы. Будучи атеистом, он отверг просьбу верующего сына принять Таинство Крещения.

Тот и стал два-три раза в день читать этот акафист. Отец умирает в больнице (что засвидетельствовали врачи) и — о чудо! — оживает вновь и просит по приезде к нему сына позвать священника для совершения над ним Таинств Крещения и соборования. После в своем откровении он, указав на образ Божией Матери на обложке акафиста «Избавление от бед страждущих», который сын держал в руках, пояснил: «Вот в таком образе ко мне приходила Матерь Божия и сказала: «Твой сын слезно плачет о твоей душе, Мы тебя возвращаем на землю. Когда сын пригласит священника и тот совершит все Таинства, мы тебя заберём». Далее говорится: «Больше не молвил ни слова. Прожил в больнице ровно 12 часов и мирно отошел в вечность ко Господу».

Сегодня икона «Избавление от бед страждущих» является большой святыней, к которой съезжаются ежегодно тысячи паломников и не только из России, были паломники из Франции, Норвегии и других стран. Люди прибывают сюда со всех концов света, специально останавливаются на Соборной площади, чтобы зайти и поклониться иконе, помазаться маслом из её лампадки, поставить свечи и прочитать акафист, чтобы попросить у Божьей Матери избавления от бед и страданий, помолится о здравии своих детей, об избавлении от разных болезней, пьянства, о вразумлении ушедших от веры Православной. Здесь можно услышать многочисленные рассказы о чудесных исцелениях, о Божественной помощи.

Акафист очень короткий, на чтение уходит примерно 15 минут, но, для тех, кто прочитал акафист хоть однажды, имеет великую силу. Ведь сколько надежды дарят слова богородичного величания: «Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление»!

Появление в г. Арзамасе иконы «» подобно настоящему святому чуду. Все это рассказано мной со слов 2-х чудесных женщин, монахинь Надежды и Валентины, которые уже много лет встречают паломников у себя в монастыре. Мы приезжая в чудесное Дивеево уже много лет, обязательно заезжаем в этот монастырь, и своими глазами видим как от года к году идет самообновление этой чудесной иконы. Группы у нас бывали разные — от 7 до 40 человек, и люди разные, и воцерковлённые, и новоначальные, и не пришедшие еще к Богу, и все воспринимающие с сомнением и сарказмом. Но мы обязательно поём Акафист у этой иконы, он действительно занимает 15 минут, а Благодать в это время от иконы идет ТАКАЯ, что даже самые суровые скептики опускаются на колени.

3 года назад мы приехали разношерстной группой, были ребята и девушки из офиса, хихикающие и ухмыляющиеся, были воцерквлённые паломники, были коллеги, проявляющие нейтралитет или просто интересующиеся, были 2 протестанта и были, волею и помощью Божьей, 2 регента церковного хора. Мы послушали монахиню Валентину, поставили свечи к иконам, подали записочки, а потом встали на Акафист. Монахиня запела первая, потом подхватили наши регенты, а потом запела вся группа.

Прошло уже 3 года, а я не могу забыть те чувства, которые охватили меня, и,по воспоминаниям, всех окружающих. Девушки, ребята и все, кто там в это время был встали на колени и пели Акафист так, как будто мы каждый день его репетировали. Время мы просто не заметили. У многих на глазах были слезы. Благодать витала в воздухе почти осязаемо. Сердце трепетало и было наполнено необыкновенной радостью.

Когда потом, через 20 минут, мы сели в автобус, все молчали еще часа полтора. Никому не хотелось говорить. Было видно, что все сидели и переживали те ощущения, которые мы получили от этого чудотворного образа. Несколько девушек и парень (ранее не верующие), рассказывали, что им казалось, что Божья Матерь улыбалась им с иконы.

Но хочу сказать, что кроме этой Чудесной Иконы, в этом храме есть ещё замечательные святыни. Это и чудотворная икона Божьей матери с грошиками, и Икона-«мученица» с образом Божьей Матери , порубленная каким-то ненавистником прямо по ножкам младенца-Христа и по глазам Божьей Матери. Случилось чудо, и глаза Божьей Матери проявились выше рубленной раны. Всё это можно увидеть там своими глазами.

Ну и, наконец, есть икона Небесного покровителя этого монастыря — Святого Николая Чудотворца , Святителя Мирликийского. С этим образом связана чудесная история.

Эту икону подарили в монастырь как икону Святого Дмитрия Святителя Ростовского, такая она была тёмная, и те, кто дарил решили по одеждам, что это именно Святитель Димитрий. Эту большую по размерам икону повесили в храме. И вот через какое-то время икона начала очищаться сама, и, в конце концов, насельницы монастыря со временем разглядели, кто на самом деле, изображен на иконе. Монахини были несказанно рады.

Как они сами рассказывали, они поняли, что батюшка Николай Чудотворец взял их под своё попечительство. Ну и мы, приезжающие в этот монастырь, приезжаем в гости к святителю Николаю.

Обязательно посетите этот монастырь, вдохните себе в сердце струю Благодати, и Вам обязательно захочется сюда ещё вернуться.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Избавление от бед страждущих»

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас сподоби пети Тебе с радостию: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему , Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию нашу:

Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая.
Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая.
Радуйся, Ангелам храни ти нас повелевающая.
Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице:

Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, беспомощных помоще. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще:

Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, плененных свобождение.
Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе:

Радуйся, человеческого рода от бед Избавление. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подо бящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице:
Радуйся, в бедах наших Отъятельнице. Радуйся, печалей наших отгнание.
Радуйся, в скорбех наше утешение. Радуйся, в радостех наше воздержание.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе:
Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, тьму греховную истребляющая.
Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, светом радости душу мою ободряющая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободри хомся, и уте шихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти:

Радуйся, Царица Державная. Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая.
Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поражение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо - на погибель обреченные, в нужда х томящиеся, бесчисленные внеза пу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению — покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая.
Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти:
Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, беды чудесами истребившая.
Радуйся, чудесами нас вразумившая. Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая:
Радуйся, Избавительнице наша. Радуйся, наставнице наша. Радуйся, веселие наше.
Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем:

Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание.
Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всякого покоя подательнице.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем:
Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая. Радуйся, мертвых воскрешающая.
Радуйся, предсмертное наше упование и защито. Радуйся, по смерти наше упокоение.
Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа.
Сей кондак глаголи трижды, и паки Икос 1, Кондак 1.

Молитва

О, Мати Божия, помоще и заступление наше! Егда возопиим, буди Избавлением нам, страждущим и погибающим от лютых бед, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тебе призываем умилосердися и помози, пожалей и избави от бед страждущих и погибающих нас, от лютых сетей лукаваго исхити, приклони ухо Твое, и наши слезные молитвы приими, и, якоже хощеши, упокой и обрадуй нас. Научи послушание Господу Богу приносити, всем сердцем, всею душею, всем естеством Сына Твоего возлюбити, плоды трудов достойны Ему приносити. Умири сердца наша, да в едином Духе и всеми делами нашими прославим Безначального Отца со Единородным Его Сыном и с Пресвятым Благим и Животворящим Его Духом, и Твое милостивное Матернее предстательство, ныне, и присно и во веки веков. Аминь

Тропарь, глас 4

Яко пресветлая звезда просия Божественными чудесы святый Твой образ, лучами благодати и милосердия Твоего озарив в нощи скорбей. Подаждь убо и нам, Всеблагая Дево, Избавление от бед страждущих, исцеление недугов душевных и телесных, спасение и велию милость.

Кондак, глас 8

Ко иконе Твоей, Пресвятая Госпоже, бедствующие с верою притекают, заступлением Твоим избавляемые от злых, но яко Мати Христа Бога и нас свободи от лютых обстояний, временных и вечных, да зовем Ти: Радуйся, Избавление страждущих от всех бед.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим Образ Твой Святый, имже точиши исцеления всем, с верою притекающим.

4 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ КАЗАНСКОЙ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ.......... ДЕНЬ НАРОДНОГО ЕДИНСТВА................ Этот праздник был установлен в честь освобождения вначале Китай-города, затем Кремля, а потом Москвы и всей России от иноземных захватчиков. Этот праздник был установлен в честь Чуда, которое Божия Матерь явила над ополчением Минина и Пожарского. По всем человеческим расчетам, по любому человеческому рассуждению невозможно было устоять раздробленной стране, которая была разорвана внутренними противоречиями, конфликтами, междоусобицами, которая погрузилась в пучину преступности, разбоя, которая была готова с легкостью отдать саму себя на милость иностранным победителям и здесь, в Кремле, посадить на царский престол иноземного королевича. И наши герои, которые жизнь свою положили в далеком 1612 году за освобождение Руси, - все они воспринимали случившееся как милость Божию, как Чудо Богоматери. Наверное, именно тогда в русском обществе стала укрепляться уверенность в том, что страна наша пребывает под Покровом Божией Матери. Действительно, победа, одержанная в 1612 году, которую мы сегодня вспоминаем и, благодарение Богу, в честь которой установлен государственный праздник Российской Федерации, - ДЕНЬ НАРОДНОГО ЕДИНСТВА - эта победа осознавалась многими именно как явление Божией силы предстательством Царицы Небесной. И в последующие, такие же судьбоносные времена мы все молились Божией Матери о спасении России, - когда видели ее унижение, когда видели, как разоряются и разрушаются ее богатства, как беднеет народ, как теряет силу власть. Когда казалось, что еще немного, и России, не станет в мирное время, мы молились Пресвятой Царице Небесной и в Храмах, и Монастырях, и в личной молитве. Верим, что и в это грозное лихолетье конца XX века Царица Небесная вновь была с нашим народом. Мы под Ее Покровом, и Она будет простирать над нашей страной, над всей исторической Русью этот Покров до тех пор, пока мы сами от него не откажемся. Если же разрушим свою Bеру, если скажем, что Божественная сила ничего для нас не значит, если скажем, что мы в эту силу не верим, что мы только на себя надеемся, - вот в тот момент Покров будет отнят. Сохрани Бог от того, чтобы это когда-нибудь произошло, потому что непредсказуемой окажется судьба России. И сегодня, в этот замечательный день, мы молимся Божией Матери о том, чтобы Она никогда Свой Покров не отнимала от нашего Отечества, чтобы Она снисходила к нашим грехам, к помрачению нашего ума, к нашим неумным и часто злым словам; чтобы Своей материнской любовью Она ограждала нас от врагов видимых и невидимых, внешних и внутренних, сохраняя народ наш, всю историческую Русь в единстве, сохраняя Веру Православную в сердцах наших людей. Ее предстательством да сохранит Господь Русь Святую и Веру Православную на многая и благая лета. Аминь. Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем образ Твой святый, имже точиши исцеления всем с верою притекающым. Аминь (((Патриарх Московский и всея Руси Кирилл)))

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучати, а нас научи пети Тебе весело: Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Икос 1

Ангелов множество, по Твоему, Мати наша, велению, ополчаются на избавление наше грозно, Ты же приими молитву сию: Радуйся, Ангелов на спасение наше посылающая. Радуйся, Царице горних чинов, их небесную помощь нам дающая. Радуйся, Ангелам хранити нас повелевающая. Радуйся, Воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 2

Видя бедствующие толикую и таковую помощь Твою сердечно Тя призывающим, наставляют тем пети Сыну Твоему непрестанно: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнози, яко дарова Тя Сын Твой, Избавление от бед страждущих, призывающим Тя сице: Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, беспомощных помоще. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 3

Сила Вышняго дарова Тя на помощь и спасение миру, в бедах погибающу, и кто Тобою избавлен бысть, поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи непостижимую любовь к роду человеческому, кии слезы не отвергла еси, и того не принудила призвать Тя, вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, плененных свобождение. Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 4

Буря несчастий налетает на ны. Спаси нас, погибающих, спаси, Избавление от бед страждущих, бурю погибельную на земле укрощающая и приемлющая нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человечестии роди всю Твою к христианом дивную любовь и Твое мощное избавление от всяких находивших на них лютых, научишася пети Тебе: Радуйся, человеческого рода от бед Избавление. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 5

Боготечной звезде подобящаяся, мрак и темноту в грехолюбивых сердцах разгоняющая, да во свете Твоея любви узрят Господа и вопиют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видяще людие Российстии Твое нечаянное от многообразных бед избавление, радостно поют сице: Радуйся, в бедах наших Отъятельнице. Радуйся, печалей наших отгнание. Радуйся, в скорбех наше утешение. Радуйся, в радостех наше воздержание. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 6

Проповедают помощь Твою и любовь Твою, Мати, все исцеленные, утешенные, оправданные и спасенные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил есть пети Тебе: Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, тьму греховную истребляющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, светом радости душу мою ободряющая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавление от бед страждущих, и ободрихомся, и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показа Ты нам милость Свою, под Державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царица Державная. Радуйся, под Твою Державу нас восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поражение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 8

Странное чудо — на погибель обреченные, в нуждах томящиеся, бесчисленные внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей Мати, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые бурей несчастий, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению — покрову Девы, Избавление от бед страждущих, вопиюще Ей: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее естество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы, и леса, и все растущее от погибели спасающая. Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и отрада благословенная. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, вси воспевают Тя, многоразличное избавление ему несущую и вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии и многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление и умолкоша нам, поющим Ти: Радуйся, чудесами нас укрепившая. Радуйся, беды чудесами истребившая. Радуйся, чудесами нас вразумившая. Радуйся, иконою Твоею нас возвеселившая. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 10

Спасти хотя всякую душу человеческую любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и каждую душу от врагов ограждающи обретеся и проявися дивный образ Твой, «Избавление от бед страждущих», да прославим его, поклонимся и притецем к Твоему заступлению, Мати Божия, воспевая: Радуйся, Избавительнице наша. Радуйся, наставнице наша. Радуйся, веселие наше. Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии, Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светилом лучезарным во мраце греха явися нам Твоя икона, «Избавление от бед страждущих», темже радуемся мы, грешнии, имуще таковую чудную икону Твою в храме своем, яко залог Твоего к нам и ко Обители нашей благоволения, и надеяся на Твоя матерния молитвы и скорое их услышание, умильно глаголем: Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всякого покоя подательнице. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, «Избавление от бед страждущих», текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побуждает всех вольной волей пети о Тебе, Мати, Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Воспеваем Твоея иконы дивное обновление, воспеваем Твое милостивное на нас, грешных, призрение и, воспевающе, поем: Радуйся, от смерти и вечного огня изымающая. Радуйся, мертвых воскрешающая. Радуйся, предсмертное наше упование и защито. Радуйся, по смерти наше упокоение. Радуйся, от горя, гибели и бед страждущих нас Избавление.

Кондак 13

О, Всепетая, Вселюбимая наша Мати, умилосердися ныне и помилуй нас, в лютых и безысходных бедах сущих, Единому сущу, нас избавляющу, и научи нас сердечно воспевати Богу, спасающему нас: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

В жизни любого человека могут наступить тяжелые времена. Обратиться за помощью к святому можно не только посредством словесной молитвы, но и в форме акафиста. Это вид церковного пения, содержащий благодарственные и хвалебные слова Господу, ангелам или святым. Одним из самых действенных считается акафист богородице «Избавительница от бед». Царица Небесная дает просящему не только помощь, но и успокоение, и мир в душе.


Чем поможет Акафист

Акафист божией матери избавительница от бед традиционно исполняется в следующих случаях:

  • Если человек подвергся бедам и напастям, имеет физические или душевные недуги.
  • Если современная медицина признала болезнь неизлечимой.
  • Род, семья нуждается в заступничестве с целью его сохранения.
  • Человеку, целому городу или народу угрожают серьезные опасности и несчастья из-за вражеского нападения. Она укрепляет волю обороняющихся, помогает очистить помыслы от зла и неискренности.
  • Если грешный человек желает, но не способен самостоятельно найти свой путь к праведной жизни, запутался в сложных обстоятельствах.
  • Природные катаклизмы.

Как видно из вышесказанного, молитва избавительнице от бед, прежде всего, дает страждущим надежду и укрепляет их волю. Именно это позволяет людям справляться с самыми неожиданными и тяжелыми бедами, выпадающими на их долю. Ведь уныние и отчаяние часто могут больше навредить человеку, чем трудные жизненные обстоятельства, с которыми он столкнулся.

Мария - земная женщина, родившая Иисуса Христа - одна из самых почитаемых святых, если не самая почитаемая. Богородица прошла рядом с Иисусом весь его путь на земле - от рождения до смерти на кресте. По имеющимся сведениям она была у креста во время распятия. Пережив сама немыслимые для человек страдания, она стала заступницей и надеждой для всех страждущих.

О жизни Марии известно не очень много. Даже точно назвать время её рождения и смерти нет возможности. Можно примерно предполагать, основываясь на точной дате Рождества Христова. В Евангелиях о ней упоминается скупо. Большую часть её биографии мы знаем благодаря апокрифам и легендам. Мария родилась в Иерусалиме. По некоторым другим версиям местом её рождения мог быть пригород Иерусалима.

Её родители Иоаким и Анна долго не имели детей. Сначала они просили Господа о потомстве. Но детей не было. На смену отчаянию и мольбам пришли старость и тихое смирение и тогда ангел принес благую весть - скоро они станут родителями. В назначенное время на свет появилось девочка, названная Марией.

Мария воспитывалась в вере и училась разным ремеслам, но наиболее искусна она была в шитье. Когда пришло время, Мария была обручена с уже немолодым, но достойным человеком по имени Иосиф. По некоторым данным обручение могло произойти, когда Марии исполнилось 14 лет. Дальнейшую историю этой женщины знают все. Явился ангел и сообщил, что Марии суждено стать земной матерью Сына Божьего . Женщина почти всегда была рядом с ним. И после смерти Иисуса на кресте ждала его воскрешения. Оставшуюся часть жизни она провела, путешествуя и проповедуя христианскую веру. Мария часто принимала у себя паломников и благословляла всех, кто к ней обращался.

Мария сильно тосковала о сыне и молилась ему о том, чтобы он поскорее забрал её к себе. Уход её в мир иной не был обычным. О том, что она умрет через три дня, Марии возвестил ангел. Так излучилось. Произошло это в Иерусалиме. К этому времени все апостолы пришли в город. В день смерти Марии и после этого описывают много чудес.

В православии полное наименование святой - Пресвятая Владычица наша Богородица и Приснодева Мария.

Аакафист избавительница от бед страждущих предназначен для исполнения перед образом Богородицы «Избавительница от бед». На этой иконе изображается Матерь Божья с младенцем, которого она держит на правой руке. На голове у Богоматери часто можно увидеть богато украшенный венец. На голове и плечах у неё - алое или пурпурное покрывало. Богомладенец благословляет смотрящего на икону. Существуют варианты, когда на иконе изображался младенец, прислонившийся к матери «голова к голове».

Икона славится большим количеством чудес. Она спасала города и народы. Исцеляла и творила многие другие чудеса. Поскольку этот образ очень популярен, установить доподлинно его происхождение на сегодняшний день не представляется возможным. В разных храмах с почтением хранятся иконы «Избавительницы». В нескольких точках на земле имеются правдоподобные легенды об обретении образа. Не один монастырь претендуют на звание именно той обители, которая стала местом явления иконы «Избавительница от бед».

Самая известная история образа «Избавительницы» прослеживается с 1841 года. Икона хранилась у насельника одного из монастырей Афона инока Мартиниана. Те места, в которых жил монах, переживали нашествие саранчи. Как гласит придание, молитва перед иконой избавила местность от этих страшных насекомых, способных уничтожить весь урожай. Это сделало образ популярным. К нему начались паломничества. Поток желающих увидеть образ и помолиться перед ним был так велик, что Мартиниан не выдержал такого внимания и убежал в свою обитель на Афоне, забрав с собой чудесный образ.

Когда настало время монаху Мартимиану уйти в мир иной, он пожелал перед смертью, передать образ в Ново-Афонский монастырь. Эта обитель была основана в 1875 году русскими монахами в Абхазии. Одно из чудес, которое произошло в монастыре связано с образом «Избавительницы». Однажды после службы в честь иконы на берег Черного моря, где расположена обитель было выброшено много рыбы.

С образом связывают чудесное спасение императорской семьи во время крушения поезда, следовавшего в 1888 году из Крыма в Санкт-Петербург. Волею случая император Александр III вёз с собой икону «Избавительница от бед». 17 октября в 14 часов на большой скорости с рельсов сошли 10 вагонов. Погиб 21 человек. Из царской семьи никто серьезно не пострадал, хотя вагоны, в которых находилось августейшее семейство, были в числе сошедших с рельсов и очень сильно повреждены. В честь этого чудесного спасения празднование в честь иконы Божьей Матери «Избавительница» проходило 17 октября по старому стилю. В настоящее время это 30 октября.


АКАФИСТ Избавительница от Бед

Кондак 1

Возбрани врагом нашим озлобляти нас и от Господа нашего отлучити конечне и научи нас пети Тебе весело: Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Икос 1

Ангелов множество по Твоему, Мати наша, повелению ополчаются на избавление наше грозно. Ты же приими молитву сию: Радуйся, ангелов на спасение наше посылающая. Радуйся, Царице горних чинов, небесную их помощь нам дарующая. Радуйся, ангелом хранити нас повелевающая. Радуйся, воинством Ангельским врагов наших поражающая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 2

Видят бедствующие толикую и многую помощь сердечно Тя призывающим, наставляются тем пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 2

Разумеют мнозии, яко мирови Тя дарова Сын Твой Избавительницей бедствующих. Тем же поем Ти сице: Радуйся, бедствующих Мати. Радуйся, страждущих утешение. Радуйся, болящих исцеление. Радуйся, безнадежных надеждо. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 3

Сила Вышняго даровася Ти на помощь и спасение миру, и нас, в бедах погибающих, и кто Тобою не избавлен бысть, и кто не поет Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 3

Имуще непостижимую любовь к роду человеческому, кии вздохи не прияла еси, кии слезы не отерла еси и кого не принудила призывати Тя вопиюще: Радуйся, бедствующих скорое услышание. Радуйся, погибающих быстрое спасение. Радуйся, печальных и скорбных утешение. Радуйся, плененных освобождение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 4

Буря несчастий налете на ны, спаси нас погибающих, Избавительнице наша, бурю погибельную на земле укротившая, показующая нам и приемлющаго нашу песнь: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша человеческие роди всю Твою к христианам дивную любовь и Твое мощное избавление их от всяких находящих на ны лютых, научишеся петь Тебе: Радуйся, человеческаго рода от бед избавление. Радуйся, бурь житейских прекращение. Радуйся, уныния прогонительнице. Радуйся, радости по скорби нам подательнице. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 5

Боготечней звезде подобящаяся, мрак и темноту в греховных сердцах наших разгоняющей, да во свете Твоея любви узрят Господа и воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Видеша людии российские Твое нечаянное многоразличное от бед избавление, радостно поют Тебе сице: Радуйся, в бедах наша помощнице. Радуйся, скорбей наших отъятие. Радуйся, печалей наших отгнание. Радуйся, в скорбех наших утешение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 6

Проповедуют помощь Твою и любовь Твою, Мати, исцеленные, утешенные и обрадованные Тобою от бед и поют Твоему Высокодержавному Сыну: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял нам свет спасения во мгле погибели, окружившей нас, и наставил еси пети Тебе: Радуйся, мглу греха разгоняющая. Радуйся, мрак души моея просвещающая. Радуйся, тьму греховную потребляющая. Радуйся, светом радости души ободряющая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 7

Хотящим нам конечному отчаянию предатися, отовсюду бедам належащим, помыслихом о Тебе, Избавительнице, и ободрихомся и утешихомся, поюще Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 7

Новую и нежданную показал нам милость Свою под державную руку Твою нас восприявши, и отсюда вопием Ти: Радуйся, Царице державная. Радуйся, и нас под Твою державу восприявшая. Радуйся, защиту Твою нам даровавшая. Радуйся, врагов наших поразившая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 8

Странное чудо на погибель обреченных, в нуждах томящихся, внезапу спасение и избавление получают от Тебе, Вселюбящей, поюще Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Вси сущии во мраце скорбей, вси обуреваемые несчастий бурею, приидите к доброму пристанищу и нашему поможению, покрову Девы Избавительницы, вопиюще Ей: Радуйся, радостей источниче. Радуйся, печалей прогнание. Радуйся, бед уменьшение. Радуйся, всяческаго покоя подательнице. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 9

Все существо человеческое хвалит Тя, все воспевает Тя, многоразличное избавление ему несущую, вместо печалей радость подающую, поющим: Аллилуиа.

Икос 9

Витии многоумнии обезумеша, видяще Твое быстрое, чудесное от бед страждущих избавление умолкоша, нам поющим Ти: Радуйся, чудесы мир удивившая. Радуйся, чудесы нас укрепившая. Радуйся, безбожие чудесами истребившая. Радуйся, врагов силою Божиею посрамившая. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 10

Спасти хотя всяку душу человечу, всей любовию печешися о ней, дондеже не научиши ю пети Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 10

Стеною мир христианский хранящи и всяку душу от врагов ограждающей, явися икона Твоя, Избавительнице, в мире православном чудесы прославися, Тебе людем Божиим воспевающим: Радуйся, наставнице наша. Радуйся, избавительнице наша. Радуйся, веселие наше. Радуйся, вечная радосте наша. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 11

Пение непрестанное приносят Ти Тобою избавленнии и Тобою паки радость обретшии и Божественному Сыну Твоему поют радостно: Аллилуиа.

Икос 11

Светосияющим светильником лучезарным во мраце греха явися нам икона Твоя, Избавительнице, наставляющая нас пети Тебе: Радуйся, от глада нас избавляющая. Радуйся, вредоносящее вещество от растительного мира отгоняющая. Радуйся, посевы леса и все растущее от погибели спасающая. Радуйся, земледельцев скорбящих утешение и труда их благословение. Радуйся, от горя, бед и гибели спасающая нас, бедствующих Избавительнице.

Кондак 12

Благодать от иконы Твоея, Избавительнице, текущая, исцелений струи обильно подающая и сердца веселием оживляющая, побеждает всех волею пети Тебе, Мати, и Сыну Твоему и Богу: Аллилуиа.

Данная святыня притягивает к себе тысячи верующих, которые из года в год съезжаются, чтобы увидеть ее – икону Божией Матери «Избавление от бед страждущих». Ведь она дарует людям то, в чем они так нуждаются: надежду спасения от боли, бед и страданий. Пред иконой «Избавительница» преклоняются с мольбой о здоровье детей, об освобождении от зависимостей и излечение от тяжелых болезней.

История иконы

Одной из самых загадочных повестей, связанной с иконой Пресвятой Богородицы «Избавительница от бед» является случай, произошедший с ней в Арзамасе. Именно туда, в Свято-Николаевский женский монастырь на Соборной площади, в 1997 году поступила святыня. Ее принесли две женщины, одна из которых обнаружила чернявую доску, нечто похожее на икону, в своем сарае.

Долгое время икона «Избавительница от бед страждущих» пребывала в запасниках, где лежат неприменимые в церковной службе святыни. Но одного дня настоятельница православного монастыря вернула реликвию в храм, велев молится пред ней Деве Марии. Молитва за молитвой и на черной дощечке прорисовалось светлое пятно. К 2001 году чернота начала постепенно исчезать, открывая человеческому оку икону, лишь ее название все еще оставалось тайной. И только, после визита рижской монахини, которая распознала в Азамасе икону «Избавление от бед страждущих», к лету этого года темная пелена наконец спала со святыни и показала название, подтвердив истинность слов монахини.

Празднование иконы

История гласит, что изначально празднование в честь святого лика приходилось на 4 апреля. Однако вследствие того, что в 1866 году было покушение на жизнь императора Александра II, даже невзирая на то, что застрелить правителя не удалось, все же празднование было перенесено на другой день. С тех пор икону Богородицы «Избавительница» по старому стилю чтят 17 октября. Это не случайная цифра, ведь именно 17 числа императору Александру только уже III и его семье посчастливилось остаться в живых во время аварии у станции Борки. Полагалось, что икона Божией Матери «Избавительница от бед» посодействовала спасению императорской семьи. Теперь, по новому календарю день святыни празднуют 30 апреля и 30 октября.

Ташлинская икона «Избавительница»

Согласно истории Ташлинская икона «Избавительница от бед» была завезена в Россию в 1917 году. Она проделала долгий путь из Афона (священное место, земля, находящаяся под покровительством самой Богородицы) в Самарскую область. Там, по церковным заметкам, одной уроженке села Ташла на имя Екатерина Чугунова каждый раз во время сна приходила Пресвятая Дева.

Она отводила жительницу к оврагу, утверждая, что там, под землей, вблизи села зарыта икона «Избавление от бед». Когда женщина проходила неподалеку от того места, пред ней явился лик Богоматери, который держали два ангела, опуская образ в овраг. Екатерина поведали о сновидениях церкви и тот же час святыню разыскали, подняв из ямы, где позже возник чудотворный родник. Икона Божией Матери «Избавительница от бед Ташлинская» была отнесена в Свято-Троицкий храм, где и состоялось молебствие реликвии. Около чудодейственного источника был возведен колодец, и даже когда его забросили, там продолжала течь вода. В 2005 году после церковных преследований Ташлинская икона вернулась в храм, колодец реставрировали, и по сей день люди сходятся к нему с прошением об исцелении.


Значение иконы Божией Матери «Избавительница»

Немалое значение для верующих имеет икона «Избавление от бед страждущих», поскольку, исходя из названия, она спасает во все времена от любых людских проблем и невзгод. Богородица держит Младенца на руке, а голова ее овита короной – Царица Небесная. Она несет надежду и веру в лучшее и образ ее спасает от трагедий и неприятностей.

В чем помогает икона

Икона «Избавительница от бед» помогает каждому, кто к ней обращается.

Она содействует во времена отчаяния, сохраняя веру в душе, дает благословение на долгий и счастливый брак

Кроме того, икона действительно избавляет, как того гласит название, и оберегает молящегося от грешных мыслей. Поддерживает образ Пресвятой и в период страданий способствует выздоровлению глаз от возможных заболеваний. Богородица защищает от пагубных привычек и помогает от них отречься.

Акафист и молитва иконе «Избавление от бед страждущих»

Самый первый акафист иконе «Избавление от бед страждущих» появился с целью обезвредить влияние врагов и почтить Богородицу, которая защищает от гибели и бед. Вторая песнь, обращенная к Деве Марии, восхваляет ее как защитницу человека и руководительницу жителей Небес – ангелов. Третий акафист иконе воспевает и Пресвятую Деву, и Ее сына.

Молитва иконе «Избавительница от бед страждущих» в отличие от акафиста исполняется не только в дни празднования святыни, а читает в тяжелые времена при сложных обстоятельствах, когда человек истинно нуждается в спасении:

Мати Божия, помоще и защита наша, егда попросим, буди избавительнице наша, на Тя бо уповаем и всегда вседушно Тя призываем: умилосердися и помози, пожалей и избави, приклони ухо Твое и наши скорбныя и слезныя молитвы приими, и якоже хощеши, успокой и обрадуй нас, любящих твоего Безначального Сына и Бога нашего. Аминь .